€35.- korting b.b.v. €150.-, gebruik code JHMODEWEKEN201 in uw winkelwagen >
2e Paasdag zijn een aantal winkels geopend!

Wil je een webshop bestelling retourneren? Jammer, maar daar doen we niet moeilijk over. Bij je bestelling ontvang je alles wat nodig is om je bestelling kosteloos terug te sturen. Je kunt het pakket verzenden of terug brengen in een fysieke winkel. Het kosteloos retourneren geldt alleen voor pakketten verstuurd vanuit Nederland of België. Voor overige landen zijn de kosten voor de klant.

Wat zit er in je ontvangen pakket?
Bij je bestelling ontvang je een aantal belangrijke documenten en labels.

  1. De bestelde artikelen;
  2. De factuur met aan de achterzijde de retourinstructies;
  3. Retourlabel met antwoordnummer;
  4. Eventueel een formulier voor je bankrekeningnummer (alleen bij bestellingen geplaatst vanuit een fysieke winkel van Jac Hensen);
  5. Eventuele flyers. 

Retour zenden naar Webshop
Volg onderstaande stappen om je pakket te retourneren:

  1. Plaats alle artikelen die je wilt retoursturen in je pakket;
  2. Voeg de factuur samen met de artikelen toe aan je pakket;
  3. Is je bestelling in een fysieke winkel geplaatst? Dan heb je ook een formulier voor je IBAN rekeningnummer ontvangen. Deze hebben we nodig om de aankoopwaarde over te kunnen maken naar je rekening;
  4. Plak het pakket goed dicht en plak het bijgeleverde PostNL label bovenop je pakket;
  5. Lever het pakket binnen 60 dagen in bij een PostNL postkantoor naar keuze.

Afterpay en retour naar webshop
Heb je bij je bestelling gekozen voor Afterpay? Dan gelden er net iets andere regels.

Wij passen bij het ontvangen van je retour de originele AfterPay factuur aan. Er wordt dus geen nieuwe factuur gestuurd met een aangepast bedrag erop, maar de originele factuur wordt aangepast. De reden hiertoe is dat wanneer je de factuur al betaald hebt in de tussentijd, het geld automatisch door AfterPay wordt teruggestort op je rekening. Jac Hensen Winkels B.V. kan niet inzien of de factuur al betaald is aan AfterPay of niet. Heb je nog niet betaald? Doe dit dan zo snel mogelijk! De originele factuur (per e-mail ontvangen) blijft open staan bij Afterpay, al dan niet met een aangepast bedrag! Vergeet je te betalen? Dan riskeer je administratiekosten en vervolgstappen door Afterpay. Hier heeft Jac Hensen Winkels B.V. geen invloed op.

LET OP! De betaaltermijn van 14 dagen gaat in op de datum van de eerste factuur. Let dus op de betaaltermijn om administratiekosten te voorkomen.

Retour brengen in een winkel
Volg onderstaande stappen om je pakket retour te brengen in een winkel:

  1. Neem alle artikelen die je terug wilt brengen mee naar de winkel;
  2. Neem de originele factuur mee naar de winkel;
  3. De winkelmedewerkers zullen je verder helpen met de verwerking van je retour;
  4. Je ontvangt contant de aankoopwaarde van je artikelen terug, verminderd met eventuele kortingen welke misschien komen te vervallen vanwege de actievoorwaarden.

LET OP! Afterpay en retourneren in de winkel
Heb je bij je bestelling gekozen voor Afterpay? Dan kun je niet ruilen / retourneren in de winkel. De reden hiertoe is dat er op grote schaal gefraudeerd wordt met Afterpay bestellingen. Wij kunnen helaas niet controlen of jij wel de persoon bent die op de factuur staat. Onze excuses voor dit ongemak.

Uiteraard kun je de bestelling gewoon retoursturen naar de webshop.

Algemene retourvoorwaarden

  • Binnen 60 dagen na ontvangst retourneren.
  • De originele kaartjes en labels, mits mogelijk, dienen nog gehecht te zijn aan het artikel.
  • Het artikel dient ten allen tijde ongebruikt, ongewassen & onbeschadigd te zijn.
  • Ondergoed en sokken kunnen i.v.m. hygiëne niet geruild of retour genomen worden.
  • Schoenen altijd in de originele onbeschadigde doos retour zenden. (met een doos eromheen ter bescherming).
  • Bij retourneren in de winkel altijd de originele factuur meenemen. 

Voor vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice via telefoon, chat of e-mail.